Rabu, 24 Disember 2008

Tips nak kurus

1) Apabila anda mahu membeli barang keperluan, pastikan anda melakukan aktiviti tersebut selepas makan kerana anda dapat membakar lemak di dalam badan anda.



2) Perhatikan label makanan yang anda mahu beli. Makanan yang mengandungi lemak yang tinggi akan membuatkan program diet yang anda lakukan akan menjadi lebih sedikit kesanya. Jangan hanya mengambil kira gram lemak yang tercatat sahaja sebaliknya perlu mengambil kira jumlah kalori dan gula juga.



3) Jangan sesekali berpendapat bahawa memakan lemak dan kalori yang sedikit anda boleh memakannya setiap masa..INGAT!!!!! jumlah kalori dan lemak akan sentiasa bertambah di dalam badan jikalau anda tidak melakukan senaman…Makan dengan seimbang adalah KUNCINYA!!!!



4) Apabila anda mahu makan di luar (restoren) pastikan masa untuk makan telah di tetapkan…Pastikan anda tidak mengambil makanan yang berat selepas jam 18.00PM.



5) Senaman yang anda lakukan akan lebih berkesan dengan pengambilan makanan yang seimbang dengan mengurangkan jumlah lemak, kalori dan minyak di dalam makanan.



6) Sehingga hari ini, tiada fakta saintifik yang menyatakan bahawa dengan meminum air brand “XX”, “YY” dapat mengurangkan berat badan, Cuma kurangkan gula di dalam minuman dan ianya lebih baik jikalau meminum banyak air kosong (plain water).



7) Membuat andaian tentang memakan makanan berkalori/berlemak tinggi dengan jumlah yang banyak sekaligus adalah teori yang paling mengarut dan kelakar pernah saya dengar. Makan di dalam 4 hingga 5 small meal lebih bagus daripada makan banyak sekaligus…

 

Di harap tips-tips ini dapat membantu anda sekalian dan jikalu anda ada apa-apa persoalan silalah kemukanya atau melawat saya di:

Tiada ulasan: