Rabu, 24 Disember 2008

Salam

1. hukum saudari bersalam dengan bapa saudara suami tidak haram.
2. hukum sepupu suami (remaja perempuan) cium suami saudari adalah haram kerana suami saudari boleh berkahwin dengannya dan batal air sembahyang.
3. soalan saudari yang ketiga pun hukumnya haram.
 
untuk lebih penjelasan, sila bertanya kepada ustaz atau ustazah yang bertauliah. sekiranya hukum yang jelaskan di atas salah, siapa yang lebih jelas, bolehlah perbetulkan. 

--- On Mon, 11/24/08, Mawar Lina wrote:
From: Mawar Lina
Subject: ^blalang^ Fw: Aurat dan hukum bersalam
To: blalang_group@ yahoogroups. com
Date: Monday, November 24, 2008, 11:35 PM


--- Pada Sel, 25/11/08, Mawar Lina menulis:
Daripada: Mawar Lina
Subjek: Fw: Aurat dan hukum bersalam
Kepada: "Blalang"
Tarikh: Selasa, 25 November, 2008, 7:06 AM


--- Pada Isn, 24/11/08, Mawar Lina menulis:
Daripada: Mawar Lina
Subjek: Aurat dan hukum bersalam
Kepada: "Blalang"
Tarikh: Isnin, 24 November, 2008, 8:31 AM
Saya ingin pendapat kawan-kawan semua tentang persoalan mengenai aurat @ muhrim. Adakah kita di bolehkan bersalam dengan bapa saudara suami? Apakah hukumnya jika sepupu suami saya (remaja perempuan) mencium pipi suami saya ? Apakah hukum adik ipar lelaki (adik suami saya dan suami adik perempuan saya) menghulurkan tangan untuk bersalam dengan saya. Tolong ya..saya musykil.

Tiada ulasan: