Isnin, 6 Oktober 2008

Darjat Suami

Darjat Suami....... . 
Peristiwa ini dah lama berlaku tapi masih teringat teringat lagi hingga sekarang. Aku memang telah banyak kali membuat umrah dengan suami ku. Pendek kata segala ceruk di Makkah tu aku tahu lah. Tapi tulah jgn rasa takbur ........

Pagi hari selepas solat subuh aku cakap gan suami aku... Bang I nak buat umrah lah pagi ni, suami ku berkata kita buat petang lah. Pagi ni kita rehat sambung nya. Aku marah dan berkata pada nya datang jauh2 nak rehat aje. So dia kata kalau u nak pergi, pergi lah sendiri.

Aku pun beredar dan menuju ke bus stand untuk pergi ke Tanaim. Pusing punya pusing aku x jumpa bus stand, aku tak tahu aku berada di mana, tempat semua nya agak asing bagi ku. Aku bercakap sendirian x kan aku sesat aku dah biasa tempat ni. Dah hampir 1/2 jam ke 1 jam aku berpusing2 tanpa tahu aku di mana. Dan akhir nya aku hanya berdoa pada Allah ya Allah gerak kan lah hati suami ku mencari aku dan tak semena2 dalam masa 10 minit suami aku jumpa aku. Suami aku tersenyum nampak aku dan dia berkata dia x sedap hati ingin mencari aku dan aku pun rasa gembira sangat bertemu dia. Kuasa Allah semua nya ........

Pengajaran untuk aku dan mungkin semua isteri isteri walau pun kita nak buat ibadat (yang sunat) tapi suami melarang nya baik lah x usah. Kerana darjat suami memang tinggi...... . Hormati lah dia dan sayangi lah dia sepenuh nya seperti kita mengasihi diri kita.

Takut untuk melakukan kali kedua hehehehehhe. 

Tiada ulasan: